03.04.2012

Bacon og grønnsakspai


 
Pai er fantastisk godt! Og kan varieres i det uendelige. I dag ble det bacon og grønnsakspai. Jeg brukte det jeg hadde av grønnsaker hjemme, så det ble paprika, løk og brokkoli.

Sett ovnen på 200 grader

Lag paideig

150 g smør
200 g mel
Litt vann

Smuldre sammen mel og smør, jeg bruker kjøkkenmaskin til dette. Tilsett litt vann til ønsket konsistens. Trykk den ut i en smurt paiform, og forstek den i ovnen i 20 min. I mellomtiden steker du bacon, kutter grønnsaker og visper sammen eggeblanding:

3 egg
3 dl melk (evt. 2 dl melk og 1 dl fløte)
1 ss Creme fraiche
Salt og pepper

Ta ut paiformen, legg over bacon og grønnsaker, hell over eggeblanding, og topp med ost.
Stek i ovnen i 35 - 40 min.

Server med en frisk salat, og nyt!


 








Kjøpte en stor fin bukett med tulipaner i dag!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar